Mentale training (individueel)

Waarom mentale trainingen?

Individuele Mentale Training leert je beter omgaan met druk, kritiek, spanningen, tegenslagen en teleurstellingen. Je leert technieken die je mentale weerbaarheid vergroten.

Mentale training: haal het beste uit je mogelijkheden

Soms laat de techniek je in de steek, soms de tactiek of fysieke gesteldheid en soms ook de mentaliteit. Met mentale trainingen leer je het uiterste uit je eigen mogelijkheden te halen. Je krijgt meer controle over jezelf, je gedachten, je gedrag en je prestaties.

Mentale training is het trainen van mentale vaardigheden zoals:

  • Aandacht en concentratie;
  • Omgaan met spanning en druk;
  • Doelen stellen;
  • Omgaan met tegenslagen;
  • Zelfvertrouwen en zelfsturing;

Redenen waarom jij als sporter profiteert van mentale training:

  • Verhoog je prestatieniveau bij wedstrijden. Train je goed, maar komt het er ‘steeds maar niet uit’.
  • Train je mentaliteit, net zoals je lichaam. Krijg meer controle over mentale aspecten zoals je zelfvertrouwen.
  • Krijg weer meer plezier in het sporten.
  • Kom goed terug na een blessure of overtraining.
  • Los problemen voor, tijdens en na wedstrijden op. Denk aan slecht slapen, slecht eten, je slap voelen, je gespannen voelen, weinig focus hebben, snel boos worden, of juist erg stil zijn.

Contact

Praktijk Sportpsychologie Goslings
gevestigd binnen 'Gezond aan Zee'

Vissershavenweg 63
2583 DL Scheveningen